موافقت اصولی با تشكیل 25 شركت دانش بنیان
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز پنحشنبه ایرنا، دكتر 'باقر لاریجانی' افزود: با توجه به برنامه پنجم توسعه و لزوم ایجاد شركت‌های دانش بنیان، دانشگاه علوم پزشكی تهران در راستای تشكیل این شركت‌ها مطالعات زیادی را انجام داده است.

وی گفت: طبق مصوبه كمیته ارتباط با صنعت، همه اعضای هیات علمی این دانشگاه می‌توانند تقاضای تاسیس شركت دانش بنیان را ارائه كنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی، لاریجانی اضافه كرد: این شركت ها در زمینه‌های مختلف پزشكی از جمله تولید دارو، نانو، تولید كیت‌های آزمایشگاهی، تولید داروهای گیاهی، موسساتی كه بتوانند خدمات آموزشی و پژوهشی و برخی خدمات در زمینه فناوری اطلاعات را بررسی كنند، فعالیت خواهند كرد.

وی در مورد نحوه عملكرد شركت‌های دانش‌بنیان توضیح داد: این شركت‌ها از فروش خدماتی كه ارائه می دهند، تامین می‌شوند و سعی كرده‌ایم از ابتدا این رابطه را طوری از حیث حقوقی و مالی تعریف كنیم كه بعدها دچار چالش نشویم.

لاریجانی تاكید كرد: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران كه در شركت‌های دانش بنیان فعال خواهند شد، باید طوری عمل كنند كه به ضوابط آموزشی و پژوهشی آنها در دانشگاه لطمه‌ای وارد نشود.

ربیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: اعلام موافقت اصولی به شركت‌های دانش بنیان به مفهوم شكل‌ گرفتن نهایی این شركت‌ها نیست و ممكن است تنها بخشی از این تعداد به مرحله نهایی برسند.

وی افزود: افراد غیر هیات علمی نیز در صورتیكه بتوانند كار نوینی را در راستای نیاز كشور ارائه كنند، می‌توانند درخواست تأسیس شركت دانش‌ بنیان بدهند.

لاریجانی با اشاره به آنكه یكی از دستاوردهای شركت های دانش بنیان كاربردی كردن پژوهش ها است، ادامه داد: امیدواریم در سال جاری تعداد بیشتری شركت دانش بنیان موافقت اصولی دریافت كنند.

وی در مورد شفاف‌تر شدن عملكرد شركت‌های دانش ‌بنیان گفت: اكنون آیین‌نامه‌ای در حال تصویب است كه روند چگونگی دادن تسهیلات و كمك به شركت‌های دانش‌بنیان را مشخص می‌كند.

اجتمام ** 9134 ** 1071





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: